Autor: Duroc Machine Tool OÜ • 30. aprill 2024

Kogenud tööstuspinkide pakkuja väärtustab kliendi aega

2003. aastast Eestis tegutsev Duroc Machine Tool OÜ on tegutsemisaastate jooksul näinud masina- ja metallitööstuse paremaid ja keerulisemaid aegu. Varustades kohalikke valdkonna ettevõtteid kvaliteetsete DN Solutions pinkidega, võib kinnitada, et need mehed teavad, mida kodumaal vajatakse.

Kui DN Solutions (vana nimega Doosan) kaubamärki iseloomustab teada tuntud kvaliteet, siis juba paarkümmend aastat Eestis tegutsev Duroc Machine Tool kestvuse juures on oma osa kindlasti kliendi rahulolul. Siin töötatakse igapäevaselt selle nimel, et klient saaks keskenduda oma igapäevatööle ega peaks millegi pärast muretsema.

„Keskmiselt teenib DN Solutions tööstuspink uut omanikku 15-20 aastat, seega võib öelda, et tegemist on investeeringuga, millest sõltub väga oluliselt ettevõtte tootmisjõudlus ning käive. On elementaarne, et ka pingi hankimise järgselt on vajalikud lisateenused kliendile tagatud kiirelt, asjatundlikult ning mugavalt. Ükskõik, kas vajatakse tootmisse uut pinki või on senine pink mingil põhjusel seiskunud – iga mahakantud töötund on kliendile rahaline kaotus,“ selgitab tegevjuht Rain Kala.

Pingi tellimine nüüd senisest lihtsam

DN Solutions pingid on valmistatud Lõuna-Koreas ning Saksamaal asub Euroopa esinduskontor. See tähendab reeglina seda, et uut pinki tellides tuleb arvestada teatud ajakuluga, sest iga kliendi jaoks valmistatakse just tema vajadustele sobiv pink. Hetkel on tootevalikus Doosan pinke üle 400 erineva mudeli.

„Tegemist on hinnalise investeeringuga, mille puhul võib ulatuda pingi hind poolesajast kuni poole miljoni või isegi enama euroni. DN Solutions treipinkide tellimine ei ole kindlasti sama, mis lihtsalt tööriistapoest endale vajaliku hankimine. Endale spetsiifiliste lisadega pinki tellides võib klient arvestada tavaoludes lihtsamate mudelite korral umbes 7-kuulise ooteperioodiga, keerukamate mudelite korral võib ooteaeg venida isegi 12 kuu pikkuseks,“ selgitab müügijuht.

Nüüd on aga Rain Kalal kohalikele ettevõtjatele hea uudis. „Et DN Solutions pingid on vallutanud lisaks Baltimaadele ka põhjamaise turu - Soome, Rootsi ja Taani – on praktiliselt kõigis meie lähiriikides olemas esindused, kuhu oleme kahel aastal järjest ladudesse tellinud 70 erinevat pinki. See tähendab seda, et hakates täna endale DN Solutions pinki tellima, võite selle saada kätte senisest kiiremini – mõne nädala, mitte kuude jooksul,“ selgitab ta, julgustades pingivalikuga tutvuma ning võtma ühendust telefonitsi või kodulehe kaudu. „Tutvume ettevõtte vajadustega ning leiame üheskoos tootevalikust just teile sobiva pingi, vajadusel tuleme teeme ka kliendikülastust – vaatame üle, kuhu ja millistesse tingimustesse pink paigaldada tuleb,“ lisab Rain Kala, sest nii põrand, kuhu pink paigaldatakse kui selle kohale tarnimine, sh hoonesse tõstmine, võivad vajada enne pingi kohale tarnimist täpsustamist. Rain Kala selgitab juurde, et kui kliendil tekib vajadus mõne spetsiifilisema lisa järgi, siis selle saab pingile tihti ka hiljem juurde tellida ja paigaldada.

Hanza Mechanics Narva AS uus töötlemiskeskus HM1000. Ees siis vasakult Rain Kala, Igor Yakovlev, Kristjan Hansson.

Kvaliteetsed kliendisuhted, mis kestavad

Võib öelda, et täna on tänu Duroc Machine Tool OÜ-le kodumaisel turul erinevates masina- ja metallitööstuse ettevõtetes kasutusel umbes paarsada DNS pinki. Pikaajalistele kliendisuhetele on kindlasti andnud oma osa lisaks DNS kvaliteedile ka kiire ja kvaliteetne järelhooldus ning -teenindus, mis tagab selle, et klient teab, kuhu probleemide korral pöörduda ning et temaga tegeletakse esimesel võimalusel.

„Duroc meeskonda kuulub ühtlasi 4 remonditehnikut kes omalt poolt tegelevad klientide probleemide igakülgse ja kiire lahendamisega. Tõsi on see, et pingi töötunni hind on väga kõrge ning kui midagi peaks juhtuma, on kiire tegutsemine esmatähtis. Nõnda hoiame kokku kliendi raha ning tagame talle meelerahu,“ tõdeb Rain Kala, lisades, et abi pakutakse keskmiselt 1-2 tööpäeva jooksul, kuid probleemi korral reageeritakse koheselt.

Ühtlasi tähendab see seda, et kliendile kvaliteetse teenuse pakkumiseks investeeritakse oma töötajate koolitamisse märkimisväärselt. „ Meie valdkonnas ei saa ühte töötajat koheselt järgmisega asendada. Teadmise ja kogemuste omandamine võtab aega ning seepärast hindame meie töötajaid kõrgelt. Käime messidel, koolitustel ning hoiame aktiivselt valdkonnas toimuvaga end kursis,“ selgitab Rain Kala, lisades, et nõnda on tehnikutel ka spetsiifilisemaid teadmisi, mida ehk konkurentidel ei ole. Näiteks on Duroci tehnikud käinud Saksamaal freespingi spindli balansseerimise koolitusel.

Milliste probleemidega aga kliendid tavaliselt peale pingi soetamist teenindusse pöörduvad? „Enamasti on tegu lihtsalt aja jooksul kuluvatest ning väsivatest detailidest tingitud masinate tõrgete või regulaarhooldusega. Iga-aastane korraline hooldus, mis sõltub pingi töötundide arvust, on elementaarne – kord aastas vajavad vahetamist nii emulsioonvedelik kui hüdraulikaõlid, vedelike taset tuleks kindlasti regulaarselt kontrollida. Mõnikord võib olla tegu ka inimliku eksimusega pingi kasutamisel, kuid seda on üha vähem, sest uuele kliendile on meie poolt alati tagatud põhjalik pingi kasutamise õpetus. Vahel harva esineb muidugi ka tehasepraaki, kuid see ilmneb tavaliselt juba varakult ning lahendatakse garantii korras,“ selgitab tegevjuht.

Ta lisab, et kindlasti tasub regulaarhoolduse puhul planeerida see juba aegsasti, et minimaliseerida tööseisakut. „Näiteks hetkel ei ole meie tehnikud üle koormatud. Kõige kiirem tööaeg on meie tehnikutel hoopis juulis-augustis, sest see on puhkuste aeg ja siis planeerivad enamus kliente pinkide hooldust. Paraku on sinna juba kiiremate klientide poolt enamik hooldusaegadest ära broneeritud. Seepärast soovitan alati juba varem võtta meiega ühendust, arutame ja leiame mõlemale poolele sobiva aja, et hooldus saaks tehtud minimaalse ooteajaga ning töö jätkuda,“ soovitab Rain Kala.

Kristjan Hansson, Hanza Mechanics OÜ esindaja
Meie koostöö Durociga on kestnud vähemalt 10 aastat. Kuna meie tootmine käib 24/5 ja vahel isegi 24/7, siis on oluline reageerimiskiirus. Duroci hooldusmeeskond asub meist vaid 10-15 minuti sõidu kaugusel. Lisaks on nende meeskond hästi mehitatud ja nad saavad reageerida väljakutsetele väga kiiresti. Teine sama oluline vajadus on koostööpartneri kompetents. Meil on majas lisaks teistele 15 Doosani CNC pinki ja need on väga erinevat tüüpi. Seetõttu peab olema meeskond kompetentne ja suurte kogemustega. Neil on pika kogemusega spetsialistid, kes on oma ala professionaalid. Lisaks hindame Duroci head tarneahelat ja nende suutlikkust vajalikud varuosad kiiresti kohale toimetada. Viimasena tooksin välja paindlikkuse. Meie pika koostöö vältel oleme alati leidnud sobilikud lahendused muutuvate vajaduste jaoks, olgu selleks siis tarneaja lühendamine kriitilistele varuosadele või suurte kolimiste toetamine, kaasates vajadusel ressursse ka teistest riikidest.

Kvaliteetsetele pinkidele on alati nõudlust

Duroc Machine Tool tegevjuht Rain Kala sõnul on kvaliteetsetele pinkidele alati nõudlust. „Arvestades pinkide hinnaskaalat, siis võib öelda, et kohalik turg on selline, et ostetakse nii uusi pinke kui leitakse ka korralikele kasutatud pinkidele, mille ajalugu teada, uus omanik. Kvaliteetne pink on investeering pikemaks ajaks – pingi kasutusiga on reeglina 15-20 aastat. Miks vahetatakse – sest lihtsalt vanemad pingid jäävad ajale jalgu ning töö lihtsustamiseks ning kiirendamiseks tekib vajadus pink välja vahetada. Kui varem läks ühe töö tegemiseks tarvis mitut pinki, siis nüüd saab hakkama ühe – multifunktsionaalsega. Tänapäeval ei ole enam see midagi erilist, et õhtul paned pingi tööle ja hommikuks on detailid valmis,“ lisab tegevjuht.

2023. aastal müüs Duroc Machine Tool Eestis 9 pinki, mis on tegevjuhi sõnul arvestades turuseisu hea tulemus. „Eks hinnaklass ning vajadus on ka sõltuvuses hetkelisest majandusolukorrast,“ lisab Rain Kala. Samas on kvaliteetsete pinkide järgi nõudlust alati - mida kallim on pink, seda rohkem on sel ka tihtipeale funktsioone.

Kui klientidest rääkida, siis on Rain Kala kinnitusel kodumaisel turul väiksemate ettevõtete puhul kasutusel tavaliselt 1-2 pinki. Tegemist on enamasti alltöövõtjatega, kes valmistavad ühte etappi töö valmimise juures. „Painutus-, sae-, giljotiin-, freespingid ehk toormaterjalist lõpp-produktini valmivad tooted juba suuremates ettevõtetes, kus siis kasutusel 5-10 erinevat pinki,“ lisab müügijuht.

Tema sõnul on pinkide areng liikumas üha enam selles suunas, et lõpptoote valmimiseks on tarvis järjest keerulisemaid funktsioone. Kui veel selle sajandi alguses kasutati detailide valmistamiseks 2-3 pinki, siis nüüd on võimalik sama töö teha ära üheainsa pingiga. Üha olulisemaks on saanud ka kiiruse ning mugavusaspekt.

„Sellest lähtuvalt on vähem tarvis ka hooldusteenust, kokkuhoid väljendub nii ajas kui rahas. Masinatel on kaugmonitooring ning arvuti kaudu süsteemi sisenedes on senisest mugavam tööprotsessil silma peal hoida. Tähtis on ka keskkonnasõbralikkuse aspekt – juba mitu aastat kasutatakse pinkide juures emulsioonõli, mis on toodetud rapsiõli baasil. Need ei tekita pinkidega töötavatel inimestel nahaärritust või allergiat ega kahjusta sisse hingamisel organismi ning tekita spetsiifilist lõhna. Seega võib öelda, et masina- ja metallitööstus on astunud suure sammu loodus- ning inimsõbralikkuse suunas,“ tõdeb Rain Kala.

Olar Teras, Konesko AS esindaja
Konesko AS on Eestis tegutsev elektrimootorite, elektrikomponentide ja suurekabariidiliste metallkonstruktsioonide tootja. Koneskol on neli tehast, mis kõik asuvad Eestimaa südames – Koerus, Põltsamaal ja Türi-Allikul. Seekord sai uus töötlemiskeskus tarnitud Põltsamaa tehasesse. Tegemist on kolmeteljelise freespingiga DN Solutions MYNX7500/50 II, mis hakkab töötlema erinevaid kraanadetaile. Seepärast sai pink valitud võimsam. Selle spindli mootoril on 30 kW maksimum võimsus, 617Nm väändemomenti ning BT50 tööriistahoidja süsteem.
Konesko AS Põltsamaa tehase uue pingi MYNX7500/50 lahti pakkimine.
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077